تعیین محل قرنطینه برای بازگشت دانشجویان ایرانی از چین
استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ویروس کرونا گفت: تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در کشور نداشتیم اما این ویروس خطرناکی است و باید آمادگی لازم را داشته باشیم. در زمینههای بهداشتی و کنترل بیماریهای واگیر ما از تجهیزات و تمهیدات خوبی برخورداریم. روز گذشته برای بازگشت دانشجویان ایرانی از چین جلسهای در استانداری تهران برگزار و تمهیداتی برای قرنطینه این دانشجویان اندیشیده شده است تا در صورت وجود مورد مشکوک نسبت به درمان آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی در سه مورد ویروس فلج اطفال، ابولا و ویروس کرونا هشدار داده، لذا آمادگی و پیشگیریها باید وجود داشته باشد و در همین مسیر نیز جلسهای با حضور نمایندگان دستگاههای ذیر بط در استانداری تهران برگزار شده تا محل قرنطینه نیز توسط وزارت بهداشت تعیین شود.
استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ارزیابی طرح کاهش آلودگی هوا نیز گفت: قطعا وزارت کشور و استانداری نسبت به ارزیابی عملکرد این طرح در سال ۹۸ اهتمام جدی دارد و علامت سوال جدی در کنار این طرح گذاشته شده . از ابتدا نیز مقرر بود این طرح به صورت آزمایشی انجام و پس از ارزیابی ادامه پیدا کند. در حال حاضر نیز طراح آن در شهرداری حضور ندارد و به جای دیگری رفته. لذا برای سال آینده تصور نمیکنم این طرح به همین شکل ادامه پیدا کند.
استاندار تهران درباره احداث سایت دفن پسماندهای ویژه در استان تهران نیز گفت: زمین این سایت تملک و در اختیار پیمانکار قرار گرفته و در حال حاضر نیز مراحل آماده سازی دفن پسماندهای ویژه و صنعتی در این سایت در حال انجام است.
محسنی بندپی در خصوص آلودگی هوا تهران و اقداماتی که در خصوص کاهش آن انجام شده است، تصریح کرد: برخی از خودروها در استان تهران قدمت بالایی دارد. در دنیا نیز مبارزه علمی و تخصصی به صورت اصولی در این حوزه انجام میشود و عمر مفیدی برای استفاده از خودروها قرار داده میشود.
استاندار تهران افزود: در قانون هوای پاک نیز معاینه فنی برای خودروها پس از یک سال اجبار گذاشته شده و عمر ده ساله برای آنها تعیین شده است. بر همین اساس باید حمل و نقل ریلی افزایش پیدا کند و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محقق شود. بر همین اساس مقرر شده محل تهاتر نسبت به نوسازی ناوگان کلان شهرهادر تهران اقدام کنیم. هنوز متاسفانه برخی کارخانهها در کشور همچون سایپا و ایران خودرو، خورویی که تولید میکنند مصرف سوختش در صد کیلومتر با استانداردها فاصلهی زیادی دارد.
وی ادامه داد: قطعا برای کاهش آلودگی هوا باید به موضوعات دیگری همچون ارتقاء کیفیت سوخت، توجه ویژه داشته باشیم همه این موارد در کارگروه کاهش آلودگی هوا احصا شده و در مورد بوی نامطبوع تهران نیز دستگاههای مختلف سهمی را بر عهده دارندکه موظفند نسبت به رفع آنها اقدام کنند. البته فراخوانی نیز توسط استان برگزار شده تا به صورت علمی و تخصصی با بهره گیری از توان دانشگاهی مطالعاتی در این زمینه انجام شود. موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در زمستان به دلیل کاهش فشار گاز برخی صنایع از گاز سولفور استفاده میکنند که با تغییر سوخت این کارخانهها شاهد کاهش بوی نامطبوع در تهران بودیم.
استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص فعالیت برخی خودروها در استان تهران که از سایر استانها برای کار میآید گفت: با استاندار یکی از این استانها که بیشترین تعداد افراد از این استان به تهران میآیند صحبت شد تا نسبت به تامین اشتغال برای آنها اقدام شود تا آنها به استان خود بازگردند. این افراد به تهران میآیند و با خودرو کار میکنند و شبها نیز در همان خودرو استراحت میکنند.